streda 4. októbra 2017

#1 Beauty and the Beast

   Ako správny knihomoľ určite poznáte ten pocit. Prechádzate sa po kníhkupectve alebo listujete internetovými stránkami, keď vám do oka padne tá krásna, neodolateľná, báječná, dokonalá a neviem-aká-ešte obálka. Ani netušíte o čom príbeh je, no už viete, že si ju určite zadovážite. Rozum pri láske na prvý pohľad ide bokom. Aj knihomoľ niekedy môže byť povrchný. Je to ale ospravedlniteľné, nebojte sa. :)) Na to tie obálky sú - aby knihu predali. 
Dnešné Beauty and the Beast bude venované knihám, ktoré majú síce krásne obálky, ale ktorých príbeh podľa nás nebol až taký úžasný. Upozorňujeme, ide len o náš názor. 


Milujem obálky s peknými chlapmi. V prípade Božského bastarda som bola naozaj povrchná. Moje oči sa sústredili len na chlapa v obleku s ostro rezanými lícnymi kosťami a sánkou. Ostatné išlo bokom a tak to potom aj skončilo. Že to nebude moja šálka kávy som zistila vtedy, keď sa postavy dostali do postele po necelých 30 stránkach knihy.



V prípade Nocte nešlo tak úplne iba o obálku. Zlákala ma aj anotácia, ktorá knihu prezentovala v úplne inom svetle, než to nakoniec v skutočnosti bolo. Na knihe ma nakoniec bavili len posledné strany, ale ani tie to nedokázali zachrániť.

Klamárov mám v českom vydaní, no len preto, lebo v slovenčine ešte neboli, keď som ich chcela. Každopádne obe obálky sa mi páčia, hlavne kvôli svojej jednoduchosti. Z hľadiska môjho sklamania ide o niečo podobné ako pri Nocte. Niektorí ľudia z Klamárov padajú na zadok, no pre mňa ten "wau efekt" nenastal, pretože to pre mňa bolo predvídateľné. 

Hravá obálka, ktorá ukrýva príbeh mladej blogerky. Moje sklamanie je možné vyjadriť skromným "o ničom". Z môjho pohľadu to nemalo dejovú zložku. 

Obálka Tuláka určite zaujala čitateľov mužského pohlavia, no mňa okúzlila tiež. Mám rada fantasy príbeh s mužskými hlavnými postavami. Vždy sú to odvážni muži, ktorí vedia narábať s mečmi a majú zmysel pre česť. Pri Tulákovi ide o nevyužitý potenciál. Keby autor dejovú líniu trošku zjednoduší a ide k veci rýchlejšie, tak by sa Tulák určite ocitol na zozname mojich obľúbených kníh. 

Pri Madam X nemožno hovoriť o nejakom veľkom sklamaní, ktoré by som nevedela predýcha, no určité sklamanie bolo. Anotácia podľa môjho názoru predstavovala niečo úplne iné, než o čom kniha bola. Pre mňa Madam X nemala dejovú líniu a hlavná postava nemala žiadne IQ. 
Opäť som bola veľmi povrchná. Stačila mi gitara a potetované vypracované telo. Bohužiaľ, mala som až veľké očakávania. Myslela som sa, že sa to priblíži knihe Ve víru rocku od Katy Evans, no nestalo sa. Dej plytký, nie veľmi prepracovaný. 

Máte aj vy nejakú tu Beaty and the Beast? :)

Smiley

6 komentárov:

  1. Úplne súhlasím s Nocte a Solitaire, u mňa to bola napríklad aj Upírska akadémia :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tá sa naopak mne celkom páčila. :) Ale stretla som sa s tým, že ľudí už sklamala. No obálky krásne :)

      Odstrániť
  2. Skvělý článek :) Také se občas zamiluji do obálky na první pohled :) Souhlasím s Ostrovem lhářů, Božským bastardem a Tulákem. Hlavně Tulák byl celkem velké zklamání.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :)
      Darmo, vedia nás tie obálky zlákať :D
      Áno, Tulák bol aj pre mňa obzvlášť veľkým sklamaním :(

      Odstrániť
  3. Ale no tááák, veď Nocte a Božský Bastard sú skvelé XD (Ako áno, nie som náročný čitateľ :D) Ale čo sa týka Nocte, tak tých posledných strán to u mňa zachránilo :D Božský bastard to je guilty pleasure :D Bohužiaľ alebo našťastie ostatné som nečítala, pretože ma nezaujali, ale Tulák má krásnu obálku :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hah, u Nocte som bola nalomená, či to bolo fajn alebo to bola hrôza a nejako zvíťazila hrôza :D každopádne nečudujem sa, že ti to zachránil koniec, aj u mňa to bolo také na vážkach. :) Bastard to je pre mňa katastrofa, ale tá obálka :O
      Obálky sú jednooducho hriech.

      Odstrániť

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)