sobota 7. apríla 2018

RECENZIA: Johanna Lindseyová - Najkrajšie pokušenie

Žáner: Ľúbostný historický román
Počet strán: 296 strán
Originálny názov: Beautiful Tempest

Jamesa Maloryho máta minulosť. Nevie odpustiť darebákovi, ktorý kedysi uniesol
jeho milovanú dcéru Jacqueline z debutantského večierka v Amerike. Túži po pomste, hoci sa jej vtedy nič nestalo. Vypátra, kto únos narafičil, a zamieri so svojou flotilou do Karibiku, aby sa pomstil ako pravý Malory.
Aj Jacqueline oveľa viac zaujíma odplata, ako hľadanie si manžela, a hnevá sa na otca, že ju nevzal so sebou. Na jednom večierku však spozná tajomného cudzinca. Ten ju aj jej brata Jeremyho vyláka do prístavu pod zámienkou, že ich dopraví k únoscovi, za ktorým sa vydal ich otec. Súrodenci tak skončia ako „hostia“ na pirátskej lodi plávajúcej preč z Anglicka. Jacqueline spočiatku na palube s neznámym mužom bojuje. Postupne zisťuje, že nejde o obyčajného piráta a najväčšou hrozbou je pre ňu náklonnosť, ktorú k nemu cíti.

V poslednej dobe sa mi do rúk dostali romány, žánrovo zaradené do historických ľúbostných románov. A jeden z nich bol práve aj tento od Johanny Lindseyovej. Už po prvých dvoch slovách v anotácií mi bolo hneď jasné, že túto knihu si jednoducho musím prečítať. A dôvod? Od tejto spisovateľky mám prečítaných približne 40 kníh a niektoré aj viac krát. A práve meno James Malory vo mne vyvolalo radosť z tejto knihy, pretože som mala možnosť opäť sa raz začítať do príbehu o rode Malory. Z tejto série mám prečítané zatiaľ všetky knihy a tak som sa nesmierne tešila, že sa dozviem niečo nové o postavách. A tých postav veru nie je málo, pretože z tejto série o rodine Malory je minimálne vydaných 10 kníh.
   K tejto autorke sa už dlhé roky veľmi rada vraciam, a to minimálne z 2 dôvodov. Prvý je ten, že jej knihy ma ešte ani jeden jediný raz nesklamali, pretože vždy príde s novým a originálnym príbehom, s novými a skvelými postavami a vždy so skvelou zápletkou, ktorá je častokrát zložitejšia než sa prvotne môže zdať. Takže určite také niečo ako nuda pri jej knihách neexistuje. Jej knihy mám vždy prečítané behom 2 dní a niekedy mi stačí aj jeden. A dokonca jednú jej knihu - Ohne v zime, mám prečítanú minimálne 5 krát, pretože sa rok čo rok, cez leto k nej vraciam a je mi úplne jedno, že viem čo sa tam stane a ako sa to celé skončí. Jej knihy sú pre mňa jednoducho skvelé a taktiež to je úžasné oddychové čítanie pri ktorom sa vždy veľa nasmejem. No a ten druhý dôvod, prečo sa k jej knihám vždy rada vraciam, tak ten spočíva v jej skvelom štýle písania. Pretože jedna vec je mať originálny príbeh a skvelú zápletku. Ale načo by toto všetko bolo, keby bol príbeh zle napísaný. A ja jednoducho viem, že niečo takéto u Johanny Lindseyovej nehrozí. Jej príbehy sú písané v 3.osobe a vždy sa zameriava minimálne aspoň na obe hlavné postavy a taktiež sa nám tam často krát vyskytnú kapitoly, ktoré sú z pohľadu ďalších postáv. Takže určite nehrozí, že by sa čítanie stalo monotónnym a nudným. Taktiež v jej knihách sa neustále nachádza veľa vtipných situácií a ja najviac zbožňujem, keď sa postavy navzájom doberajú a robia a snažia sa jeden druhého vytočiť. A tomuto nebolo inak ani v tejto knihe.

Príbeh sa tentokrát zameriava na dcéru Jamesa Maloryho, na Jacqueline, ktorú všetci volajú Jack. Tá sa pred istým časom ocitla na neznámej lodi ako zajatkyňa. No akoby zázrakom sa jej podarilo utiecť a teraz láme srdcia všetkým mladým lordom počas plesovej sezóny. Po pravde zo začiatku sa mi zdal príbeh zdĺhavý a nudný, pretože sa neustále točil len okolo plesov a okolo plánov Jamesa a jeho pomsty za to, že mu uniesli dcéru.
Príbeh sa však postupne rozbehol a to práve v momente, keď sa Jack opäť ocitá na neznámej lodi a v zajatí toho istého muža, ktorý ju uniesol aj naposledy. Avšak tentokrát uniesli aj jej brata a jeho kamaráta.
No tento únos je predsa len ešte v ničom iný. Jej únosca si už vôbec nerobí starosti s tým, aby utajil svoju identitu, ako tomu bolo pri prvom únose. Jack sa ocitá v zajatí krásneho Damona, ktorý nie je tým, ako sa na prvý pohľad zdá. Bolo skvelé sledovať, ako sa výťah Jack a Damona postupne vyvíja a mení. Taktiež sa to tentokrát pokúsila zabiť len dva - tri krát. Jack bola vážne super postava. Vďaka svoju otcovi ovládala pästné súboje, streľbu a taktiež aj vedela narábať s kordom. A tieto znalosti pár krát skúšala na Damona, no neúspešne.
      Pri čítaní príbehu som sa veľmi zabávala a nevedela sa od neho odrhnúť a to hlavne pri čítaní záveru príbehu, pretože autorka mala pre nás prekvapenie v celkovom rozuzlení príbehu. Takže príbeh môžem odporúčať a tak isto aj všetky jej knihy.

Hodnotenie: 4,5/5